Na původní rozloze areálu vznikly postupně nové haly (sklady, dílny, garáže, prostory pro údržbu a odstavení tramvají) a nová provozně-administrativní budova. Staré objekty Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) srovnaly se zemí. Současné dispoziční řešení vozovny se snaží chránit obyvatele před hlukem a splňuje přísné noční hlukové limity. Zároveň díky němu vznikl návrh ozelenit střechy a fasády budov a zadržovat z nich dešťovou vodu.
Zelené střechy
Skladbu ozeleněné plochy střechy autoři navrhli tak, aby byly optimalizovány náklady na konstrukci hal a budov a zároveň, aby samotná zelená střecha zadržela co nejvíce dešťové vody. Celková plocha extenzivních zelených střech představuje 13 500 m². Je tvořená nopovou folií, vrstvou 8 cm substrátu a je osázená kobercovými rozchodníky o výšce 3-5 cm. Zelené střechy zadrží až 15 litrů vody na 1 m², což přispívá jak k udržení života v rozchodníkovém koberci, tak i zpomalení odtoku vody z ploch střech. Přebytečná voda odtéká do podzemních akumulačních nádrží.
Využití dešťové vody k mytí tramvají
Dešťová voda zadržená ze střech se používá k mytí tramvají, které se oplachují dvakrát za měsíc. Pod parkovištěm se nachází 2 plastové a obetonované akumulační nádrže o celkovém objemu 325 m³. Před využitím se dešťová voda vždy přečistí v úpravně (3 x 2 m³). Tramvaje se nejprve tlakově předmyjí šedou vodou, následně se kartáčově myjí dešťovou vodou. V případě, že se v akumulačních nádržích nachází nedostatek dešťové vody, přepne se systém na vodu pitnou. Voda po kartáčovém mytí se následně slouží jako šedá voda k předmytí další tramvaje. Vzniklo tak důležité funkční propojení celého systému. Akumulační nádrž na šedou vodu má objem 9 m³.
Energie, topení a chlazení V administrativní budově a ve vozovně se nachází tepelné výměníky a tepelná čerpadla. Zároveň systém umožňuje v případě potřeby přepnout na centrální zdroj tepla. Budovy pracují se rekuperací vzduchu, chladí se tepelnými čerpadly i klimatizacemi. Přehřívání brání automatizované vnější žaluzie o vnitřní látkové rolety.